I januar 2022 lå det 40 000 stillingsannonser ute på Finn.no. Alle kjemper om de gode arbeidstakerne.
Hva gjør man da for å skille seg ut i mengden?

💰 Verdi

Før du begynner å skrive er det viktig å tenke på hvilken verdi du gir til dine arbeidstakere? Har dere et godt faglig miljø med fokus på utvikling? Gir dere rom for deres kokker til å eksperimentere og videre utvikle menyen? Kanskje dere tilbyr bransjens beste lønns- og pensjonsvilkår?

Gjør din arbeidsplass attraktiv!

😄 Bilde

Velg et bilde som ikke bare representerer deg som bedrift, men som også viser hva dine ansatte skal jobbe med. Visste du at vi er biologisk sett mer tiltrukket til ansikter? Vis frem dine flotte kolleger!

Velg krav med omhu

En fantastisk kandidat kan bli skremt bort av høye og strenge krav. Fokuser på hva som er nødvendig og hva som kan læres. Er det viktigste å finne en som passer inn i kulturen eller som kan alt om japanske kniver?

🤔 Vis hvordan det er å jobbe hos dere

Om du tenker deg godt om? Hva er det som gjør at du gleder deg til å gå på jobb hver dag? Det kan nesten virke som om alle i dag har "et godt arbeidsmiljø og spennende arbeidsoppgaver", men hva gjør arbeidsmiljøet godt og hvilke oppgaver er spennende? Hvilke prosjekter jobber dere med som en ny person vil ta del av?

☝️ Snakk direkte til søkeren

Et enkelt triks er å bruke dobbelt så mange "du" som "jeg" og "vi". Du vil ta del av, du vil lære mer om og du vil bidra med, er gode setninger å ha med. Gjør det lett for dem å allerede føle at de er en del av ditt team når de leser annonsen.

🇬🇧 Write in English

Hospitality er kanskje den mest internasjonale bransjen vi har i Norge. Skriv til dine søkere på et språk de forstår.

😎 Gjør søknadsprosessen enkel

Vi i Staffers tilbyr en prosess som er enkel for både deg som arbeidsgiver og for dine søkere.

Did this answer your question?